Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2017

ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ - Mεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Ερχονται μεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Φάση μετεξέλιξης διανύει η αγορά του αυτοκινήτου με φόντο τη ραγδαία αύξηση των ηλεκτρικών και αυτοκινούμενων οχημάτων, τις κινήσεις προστατευτισμού στις ΗΠΑ μετά την εγκατάσταση του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο και τις κινήσεις-ματ μεγάλων παιχτών του κλάδου όπως η πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA.

Ένα deal που δεν αναζωπύρωσε απλώς τα σενάρια ενίσχυσης των τάσεων συγκέντρωσης μεταξύ των εταιρειών, αλλά έστρεψε επίσης τα φώτα στη Volkswagen και τις επόμενες κινήσεις της για να αντεπεξέλθει στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Όλες οι εξελίξεις συζητήθηκαν έντονα στην έκθεση της Γενεύης όπου άπαντες έκαναν αναφορά στον κύκλο συμμαχιών που έχει ανοίξει, στις κινήσεις που αναμένονται, στις αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών, σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή πρόοδο που σημειώνουν εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ και φυσικά η Κίνα!
Ερχονται μεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Όπως μάλιστα υπογράμμισε και ο Χέρμπερτ Ντις, επικεφαλής του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων της Volkswagen, «η δική μου εντύπωση είναι ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ως σύνολο θα αλλάξει μέσα στα επόμενα 10 με 15 χρόνια και οι αλλαγές έρχονται να προστεθούν στις παραδοσιακές τάσεις συγκέντρωσης».
Deal 2,2 δισ. ευρώ
Ο γαλλικός όμιλος PSA συμφώνησε να εξαγοράσει την Opel από την General Motors σε μια συμφωνία που αποτιμά την εταιρεία στα 2,2 δισ. ευρώ, δημιουργώντας έναν νέο περιφερειακό κολοσσό στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα αποτελέσει πρόκληση για την Volkswagen που έχει ηγετική θέση στην αγορά.
Ερχονται μεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η κατασκευάστρια εταιρεία των οχημάτων Peugeot και Citroen δεσμεύθηκε να καταστήσει και πάλι κερδοφόρα την Opel και τη βρετανική της μονάδα Vauxhall, με λειτουργικό περιθώριο 2% εντός τριών ετών και 6% έως το 2026, χάρη στα 1,7 δισ. ευρώ δαπανών που θα εξοικονομηθούν από τη συνένωση δυνάμεων.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η μεταστροφή της Opel-Vauxhall θα επιταχυνθεί σημαντικά με τη στήριξή μας», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της PSA Κάρλος Ταβάρες.
Ερχονται μεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Με την απόκτηση της Opel, ο γαλλικός όμιλος θα ξεπεράσει την ανταγωνίστρια Renault και θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βάσει πωλήσεων, με ποσοστό αγοράς 16% έναντι 24% της Volkswagen. Πέρυσι, η PSA και η GM Europe κατέγραψαν 72 δισ. ευρώ έσοδα και πούλησαν 4,3 εκατ. οχήματα.
Χρηματοδοτικός βραχίωνας
H GM θα λάβει 1,32 δισ. ευρώ για τη μονάδα οχημάτων της Opel. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και η BNP Paribas θα καταβάλουν επιπλέον 900 εκατ. ευρώ για τον χρηματοδοτικό βραχίονα της Opel.
Ερχονται μεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να πουλήσει την Opel ύστερα από 90 χρόνια μια κίνηση που ουσιαστικά σφραγίζει την έξοδο της GM από την Ευρώπη. Οκτώ χρόνια αφού έφτασε κοντά στο να πουλήσει την Opel στην Magna International, η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ έχει δεχθεί πιέσεις από τους επενδυτές να πουλήσει τη μονάδα και να επικεντρωθεί στην αύξηση της κερδοφορίας της.
Η εν λόγω εξαγορά έρχεται τον καιρό που η Opel σκόπευε να κυκλοφορήσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα, Ampera-E, το οποίο ήταν μια παρόμοια έκδοση με το Chevy Bolt EV. Επιπλέον η Opel είχε αρχίσει να επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με σκοπό να σταματήσουν την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030.
Ερχονται μεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η τεχνογνωσία της Opel στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την Peugeot η οποία σύμφωνα με τον Διευθυντή Ζαν-Φιλίπ Ιμπαράτο, ετοιμάζει 3 plug-in υβριδικά και 2 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2021.
«Ναυάγιο» διαπραγματεύσεων
Σημειώνεται ότι η Volkswagen είχε ενδιαφερθεί πριν τη γαλλική PSA για να εξαγοράσει την Opel. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Bild η μάρκα από το Βόλφσμπουργκ βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με τη General Motors, οι οποίες ωστόσο «ναυάγησαν» το 2014. Αιτία ήταν η τιμή πώλησης, που ζήτησε η GM για την πώληση της θυγατρικής της Opel και κρίθηκε υπερβολικά υψηλή από τον τότε Πρόεδρο της VW, Μάρτιν Βίντερκορν.
Ο Βίντερκορν φέρεται να είχε ενημερώσει την Καγκελάριο Μέρκελ για τα πλάνα της εταιρείας του σχετικά με την Opel και να έχει λάβει το «πράσινο φως» από τη Γερμανίδα πολιτικό. Η Volkswagen επιβεβαίωσε τις συνομιλίες με την General Motors, ωστόσο δεν θέλησε να αναφερθεί εκτενέστερα στο δημοσίευμα. Αντίθετα, ένας εκπρόσωπος της GM χαρακτήρισε ως «μη αληθές» το ρεπορτάζ της Bild, ενώ η ίδια η Opel αρνήθηκε να προβεί σε δηλώσεις, επιβεβαιώνοντας έμμεσα την πρόταση της Volkswagen.
Στο μεταξύ βόμβα μεγατόνων εξαπέλυσε από τη Γενεύη ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, επικεφαλής της Fiat Chrysler, λέγοντας πως μετά την κίνηση του ομίλου PSA το επόμενο βήμα θα μπορούσε να είναι μια προσφορά από τον όμιλο Volkswagen για την FCA.
Στο παρελθόν είχαν επίσης ακουστεί πολλά σενάρια σχετικά, αλλά αφορούσαν κυρίως την εξαγορά της Alfa Romeo από τους Γερμανούς και όχι ολόκληρο τον όμιλο.
«Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι στο προσεχές διάστημα μπορεί να εμφανιστεί η VW με μια πρόταση που θα μπορεί να συζητηθεί» τόνισε χαρακτηριστικά ο Μαρκιόνε για να συμπληρώσει: «Άλλωστε ο συνδυασμός PSA-Opel απειλεί τη VW δημιουργώντας έναν ισχυρό αντίπαλο μέσα στα πόδια της».
Το αφεντικό της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ουκ ολίγες φορές εκφραστεί υπέρ των ενοποιήσεων, υποστηρίζοντας πως η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει πολλά χρήματα αναπτύσσοντας και παράγοντας πολλαπλά προϊόντα με την ίδια τεχνολογία.
Με δεδομένο ότι η GM απέρριψε την ιδέα του για τη συγχώνευση πριν από δύο χρόνια, ο ίδιος σχολίασε πως «η πόρτα της GM δεν ήταν ποτέ ανοιχτή για μένα. Χτύπησα και κανείς δεν απάντησε. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει αν θα ξαναχτυπήσω πάλι. Γιατί όχι, σε οποιαδήποτε άλλη πόρτα», κατέληξε με νόημα.
Ο πρώτος που έσπευσε να σχολιάσει τις εξελίξεις από τη Γενεύη ήταν ο Κάρλος Γκοσν, διευθύνων σύμβουλος της Renault, ο οποίος πρόσθεσε τη Mitsubishi Motors στη συμμαχία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη Nissan Motor Co. Όπως δήλωσε έχει ανοίξει ένας κύκλος συμμαχιών κάτι που θεωρείται λογικό αφού όλο και περισσότεροι παίκτες στην αγορά προσπαθούν να κερδίσουν μέσα από οικονομίες κλίμακος. Οι κινήσεις σαν αυτή της PSA με την Opel στο άμεσο μέλλον, σχολίασε ο Γκοσν, θα είναι όλο και πιο συχνές.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Opel, Καρλ Τόμας Νιούμαν ο οποίος θα παραμείνει και μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας στη θέση του, δήλωσε πως η συνεργασία με την PSA προσφέρει πολλές ευκαιρίες για να μοιραστούν το κόστος σε τομείς όπως η ανάπτυξη των οχημάτων και η αγορά. «Ξέρουμε ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας», είπε.
Στο μεταξύ, η PSA είναι έτοιμη και για άλλες προσφορές, συμπεριλαμβανομένης μιας προσφοράς για ένα σημαντικό μερίδιο της Μαλαισιανής Proton Holdings, μιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας που χάνει συνεχώς χρήματα και η οποία όμως είναι ιδιοκτήτης της βρετανικής Lotus.
Σχεδιασμός
Όπως ήταν φυσικό, οι δηλώσεις Μαρκιόνε προκάλεσαν σάλο, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της VW Ματίας Μίλερ να απαντά άμεσα: «Έχω να δω τον Σέρτζιο πολύ καιρό. Δεν είμαστε σε κατάσταση να συζητήσουμε κάτι αυτή τη στιγμή. Έχουμε να λύσουμε άλλα προβλήματα».
Πράγματι η εταιρεία δυσκολεύεται να σχεδιάσει μια πορεία για το μέλλον, καθώς παλεύει με το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων και προσπαθεί να αντικρούσει τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. «Πολύ θα ήθελα να πω στους επενδυτές ότι πρέπει πραγματικά να παραμείνουν ψύχραιμοι και ότι μπορούν να παραμείνουν ψύχραιμοι (...) είμαστε απόλυτα βέβαιοι πως βρισκόμαστε σε καλή κατάσταση ως εταιρία», τόνισε ο CEO για να παραδεχτεί ωστόσο στη συνέχεια ότι «η Volkswagen δυσκολεύεται να βρει το δρόμο της στο μέλλον».
Ερωτηθείς για το σκάνδαλο που έριξε την αυτοκινητοβιομηχανία στην κρίση, ο Μίλερ τόνισε ότι «αυτά τα νομικά βάρη θα υπάρχουν για πολλά χρόνια, γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί ενάγοντες, αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι πως έχουμε βρει μια λύση με τις αμερικανικές αρχές και επίσης με τις ευρωπαϊκές αρχές σχεδόν».
Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι υπήρξαν και φωνές που υποβάθμισαν τον αντίκτυπο της συμφωνίας PSA-Opel για τον κλάδο όπως αυτή του Καρλ Σλιχτ, επικεφαλής στο τμήμα ευρωπαϊκών πωλήσεων της Toyota.
Η Τοyota προβλέπει ότι οι πωλήσεις της στην Ευρώπη θα σημειώσουν 5% άνοδο φέτος, ενώ για την ευρωπαϊκή αγορά αναμένονται ρυθμοί ανάπτυξης μόλις 1%, εν μέσω της αβεβαιότητας λόγω των εκλογών σε Γαλλίας και Βρετανία σε συνδυασμό με τον αντίκτυπο του Brexit.
Ορισμένοι αναλυτές, από την άλλη, προβλέπουν την άσκηση εντονότερων ανταγωνιστικών πιέσεων για τους υπόλοιπους παίκτες, όπως η Fiat Chrysler Automobiles, που ελέγχει ποσοστό μικρότερο του 7% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι μεριδίου 16% για την PSA-Opel.

Ο Τζιμ Φάρλεϊ, διευθυντής Ευρώπης της Ford, υπογράμμισε το πόσο σημαντικό είναι για το μέλλον των περισσότερων από 14.000 εργαζομένων της εταιρείας στη Βρετανία να υπάρξει μια εμπορική συμφωνία άνευ δασμών μετά την αποχώρηση της χώρας από την Ε.Ε.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΣΗΜΕΙΩΣΗ - ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΕΨΗ.

Tα θέματα που αναρτούμε δεν σημαίνει πως συμφωνούμε σε όλα .
Μας στέλνονται απο διάφορα σαιτ μπλογκ και αναγνώστες.
Η ελεύθερη σκέψη απο το 2010 έχει παραμείνει στη μπλογκόσφαιρα αταμπέλωτη και ανεξάρτητη χωρίς κλίση σε κάποιο πολιτικό κόμμα και έτσι θα συνεχίσει .
Θα παρακαλούσαμε στα σχόλια να μη γράφετε με Greeklish .