Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017

Eνιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες – Υπέρ της Fraport το τέλος!

Το περί αεροδρομίων σκάνδαλο φαίνεται έχει πολλά κεφάλαια να γράψει ακόμα…

Tα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ή αλλιώς, το γνωστό «Σπατόσημο», ορίζει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, από τους υπουργούς Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. H τροπολογία συμπεριλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών.


Όπως αναφέρεται σε αυτή, το νέο ενιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες θα είναι στα 12 ευρώ ανά επιβάτη και προβλέπεται η έναρξη του από την ημερομηνία έναρξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και έως την 1η Νοεμβρίου 2024. Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024 θα ορίζεται στα 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες.

Το όριο ηλικίας για το λεγόμενο «Σπατόσημο» κατεβαίνει σημαντικά καθώς σύμφωνα με την τροπολογία το τέλος θα πληρώνουν πλέον όλοι οι επιβάτες άνω των 2 ετών ενώ μέχρι σήμερα το τέλος επιβάλλονταν σε παιδιά από πέντε ετών και πάνω. Αυτό σύμφωνα με την κυβέρνηση θα φέρει σημαντική αύξηση εσόδων (σε ποιόν;)

Μέχρι σήμερα το τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων προέβλεπε διαφορετική χρέωση ανάλογα με τον τελικό προορισμό και ήταν 12 ευρώ για επιβάτες που ταξίδευαν σε αεροδρόμια εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ενώ έφτανε μέχρι τα 22 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό εκτός των χωρών αυτών.

Όπως αναφέρεται στην τροπολογία «το τέλος θα πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως τελικού προορισμού των αναχωρούντων επιβατών, για λόγους ίσης μεταχείρισης του επιβατικού κοινού που εκκινεί από διαφορετικούς αερολιμένες, για τη δημιουργία υγιών συνθηκών ανταγωνισμού μεταξύ αερολιμένων και για πρακτικούς λόγους ομοιόμορφης εφαρμογής».
Τι έλεγαν το 2013 για τις ιδιωτικοποίησες των αεροδρομίων

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει υποστηρίξει ότι δεν μπορούσε να κάνει πίσω στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των αεροδρομίων γιατί βρήκε μια κατάσταση de facto. Ωστόσο σε συνέντευξη τύπου του Κ. Χατζηδάκη για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων είχε αναφερθεί:

Τα κέρδη για το δημόσιο

Σε ό,τι αφορά τα ανταλλάγματα για το Δημόσιο, ο κ. Εμίρης ( διευθύνοντας σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ), δήλωσε πως θα υπάρξει συμβατικό εφάπαξ αντάλλαγμα, όπως επίσης και ποσοστό από τα έσοδα, το οποίο θα πρέπει να αποδίδει ετησίως ο παραχωρησιούχος.

Για τα τέλη προβλέπεται ότι σε πρώτη φάση θα παραμείνουν αμετάβλητα και στη συνέχεια, εφόσον ο παραχωρησιούχοι επενδύσουν στην αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων, όπως θα προβλέπεται και από τη σύμβαση, θα δίνεται η δυνατότητα να αυξηθούν, παραμένοντας ωστόσο στον μέσο όρο ανταγωνιστικών αεροδρομίων. […]

«Σπατόσημο»

Όσον αφορά το «σπατόσημο» ο κ. Χατζηδάκης είπε πως προβλέπεται η δημιουργία ενός νέου τέλους που θα το αντικαταστήσει το 2014 και το οποίο θα επεκταθεί και στα αεροδρόμια που παραχωρούνται, προκειμένου να καλύπτουν το κόστος λειτουργίας όσων αεροδρομίων δεν αξιοποιηθούν από ιδιώτες, αλλά και το κόστος χρηματοδότησης των άγονων γραμμών.

Αυτό τελικά ισχύει;

Όπως αναφέρει το newmoney.gr, μέχρι σήμερα, το ΤΕΑΑ, επιβαλλόταν για όλους τους επιβάτες άνω των 5 ετών, ενώ τώρα κατεβαίνει στην ηλικία 2 ετών. Και που πάει το τέλος;

Για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος τα εισπραττόμενα τέλη κατατίθενται στο λογαριασμό του “Ταμείου Ανάπτυξης Αερολιμένων Σπάτων” και διατίθενται κατά 75% σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση κύρωσης του νόμου για το νέο αεροδρόμιο του 1995. Τ

ο υπόλοιπο 25% πηγαίνει υπέρ της ΥΠΑ. Τα τέλη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα μεταβιβαστούν στην Fraport κατατίθενται στους 14 ειδικούς λογαριασμούς με τίτλο “Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα” που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος και διατίθενται κατά 100% στους παραχωρησιούχους.

Στα υπόλοιπα αεροδρόμια το 50% χρηματοδοτεί λειτουργικές ανάγκες και έργα εξοπλισμού και υποδομών και το άλλο 50% εισπράττεται υπέρ της ΥΠΑ.

“Διατίθενται κατά 100% στους παραχωρησιούχους”, δηλαδή την Fraport, που έχει ήδη αρχίσει να το τσεπώνει, όπως γράψαμε χτες, πριν ακόμα κατατεθεί η τροπολογία!

Συμπέρασμα: Ή ο κος Χατζηδάκης ψευδόταν ή ο ΣΎΡΙΖΑ είναι πιο γαλαντόμος. Όπως και να’ χει, η Γερμανία σκοράρει γιατί οι δικοί μας τερματοφύλακες, πολύ απλά, δεν είναι της “Εθνικής” ομάδας. 

Έτσι οι Γερμανοί και αγόρασαν τα αεροδρόμια μας με δικά μας δάνεια, και θα εισπράττουν όλα τα τέλη για να τα ανακαινίσουν πριν τα ανακαινίσουν (αν τα ανακαινίσουν). Οι Γερμανοί ξανάρχονται κι αυτή τη φορά λέμε σε όλα ΝΑΙ!





 nea.allnewz.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΣΗΜΕΙΩΣΗ - ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΚΕΨΗ.

Tα θέματα που αναρτούμε δεν σημαίνει πως συμφωνούμε σε όλα .
Μας στέλνονται απο διάφορα σαιτ μπλογκ και αναγνώστες.
Η ελεύθερη σκέψη απο το 2010 έχει παραμείνει στη μπλογκόσφαιρα αταμπέλωτη και ανεξάρτητη χωρίς κλίση σε κάποιο πολιτικό κόμμα και έτσι θα συνεχίσει .
Θα παρακαλούσαμε στα σχόλια να μη γράφετε με Greeklish .