Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

Η εκπαίδευση στα χρόνια της μνημονιακής χολέρας .

της Ελένης Δρίβα,

εκπαιδευτικού, καθηγήτριας θεατρικής αγωγής, μέλους του Κινήματος Δεν Πληρώνω Ηρακλείου Κρήτης
Ολοκληρη η κοινωνια συθεμελα και οι εργαζομενοι βλεπουν και αισθανονται τις συνεπειες των καταστροφικων πολιτικων των μνημονιων της Τροικας, που...
εφαρμοζονται πιστα απο ολες τις κυβερνησεις των τελευταιων χρονων.

Η νεα τρικομματικη κυβερνηση συνεχιζει την πολιτικη της βαρβαροτητας, την πολιτικη της μαυρης προπαγανδας και υλοποιει, με μεγαλυτερη ενταση και σφοδροτητα, την ιδια αδιεξοδη πολιτικη των προηγουμενων μνημονιακων κυβερνησεων, με αποτελεσμα την οριστικη διαλυση της χωρας.

Μεσα σ'αυτην την λαιλαπα του μνημονιου, ο χωρος της εκπαιδευσης δεν αποτελει εξαιρεση.

Εναμιση χρονο τωρα το Υπουργειο Παιδειας ανακοινωνει μεγαλεπηβολα σχεδια για την δηθεν αναβαθμιση του σχολειου και της εκπαιδευσης γενικοτερα.

Το βασικο "σλογκαν" αυτης της επιτευξης ειναι "ο μαθητης στο επικεντρο".

Στην πραγματικοτητα ομως ο μαθητης και το σχολειο, μαλλον τιθενται στο αποκεντρο και ο ρολος των εκπαιδευτικων υποβαθμιζεται ολοενα και περισσοτερο, εφοσον εντασσεται στη λογικη του Μνημονιου.

Μεσα στα πλαισια αυτα ο μορφωτικος ρολος του σχολειου εχει υποτιμηθει και ο εκπαιδευτικος ερχεται αντιμετωπος με τη μεγαλυτερη επιθεση της μεταπολεμικης περιοδου.

Η μειωση των δαπανων για την παιδεια και τα αδεια ταμεια των σχολικων επιτροπων, η επιβολη διδακτρων, που δημιουργει προβληματα στα φτωχοτερα λαϊκα στρωματα, οι συγχωνευσεις-καταργησεις σχολικων μοναδων, η αυξηση των μαθητων κατα τμημα, οι χαμενες διδακτικες ωρες καθε χρονο και οι ελλειψεις σε διδακτικο προσωπικο (εξαιρετικη μειωση διοριστεων και αναπληρωτων), ειναι μερικα μονο, απο τα φλεγοντα ζητηματα, που αφορουν την εκπαιδευση σημερα.

Απο το δημοσιο δωρεαν σχολειο οδηγηθηκαμε στο σχολειο των ΕΣΠΑ, των ανυπαρκτων διορισμων (παγωμα του διαγωνισμου του ΑΣΕΠ), της επικειμενης αυξησης του ωραριου, της αξιολογησης και κυριως της υποχρηματοδοτησης.

Αυτο το τελευταιο οδηγει τους εκπαιδευτικους στην πληρη οικονομικη τους εξαθλιωση σε βαθμο τετοιο, που μιλαμε ακομη και για κουπονια σιτισης και σιτιση σε στρατιωτικες λεσχες!

Ολοι οι εκπαιδευτικοι χασανε το 40 τοις εκατο του μισθου τους, το βιβλιαριο του ΕΟΠΥΥ μοιαζει αναμνηστικο απο αλλες εποχες και ο μισθος ενος νεοδιοριστου μοιαζει περισσοτερο με επιδομα...

Γινανε δηλαδη, δασκαλοι και καθηγητες, μιαν αλλη "Ιφιγενεια", για να σωθει το κρατος απο την εξοικονομηση κονδυλιων στην εκπαιδευση και να φυσηξει δηθεν ο ουριος ανεμος της Αναπτυξης. Η σημερινη πολιτικη, οσον αφορα στην παιδεια, δεν ειναι αλλο απο μια αντι-λαικη και αντι-εκπαιδευτικη πολιτικη, που απαξιωνει το δημοσιο σχολειο και οδηγει κυριολεκτικα στη χειραγωγηση του εκπαιδευτικου.

Η αξιολογηση θα αποτελεσει το νεο σφοδρο εργαλειο για την ιδεολογικη και παιδαγωγικη χειραγωγηση των εκπαιδευτικων, με κυρια συνεπεια τη μισθολογικη καθηλωση και τις απολυσεις. Προκειται για μια αξιολογηση, που δεν εξυπηρετει σε καμια περιπτωση τις αληθινες αναγκες της εκπαιδευσης και της αναβαθμισης του ανθρωπινου δυναμικου, αφου στην ουσια εξυπηρετει τους μνημονιακους στοχους (καταργηση σχολειων και υπηρεσιων, μισθολογικη καθηλωση).

Στον επομενο τονο και απολυσεις εκπαιδευτικων. Η εφεδρεια απειλει 20.000 εκπαιδευτικους.

Τι θα σημανει αυτο σε μια περιοδο που εχουν παγωσει κυριολεκτικα οι προσληψεις ;

Νεες συγχωνευσεις σχολειων και νεες σαρωτικες μεταταξεις.

Το Υπουργειο Παιδειας βεβαια, για να διασκεδασει και να ξεγελασει τις ανησυχιες χιλιαδων εκπαιδευτικων, ανακοινωσε οτι η ο τομεας της εκπαιδευσης θα εξαιρεθει απο την εφεδρεια.

Ειναι ομως, πλεον, γνωστο οτι το υπουργειο εχει συστησει μυστικη (!) επιτροπη με στοχο να μελετησει τις προυποθεσεις και τους ορους της εργασιακης εφεδρειας στην εκπαιδευση.

Στον Καιαδα λοιπον καθε δικαιωμα...

Η εφεδρεια-απολυση εχει μονο στοχο να μειωσει το κοστος των εκπαιδευτικων και να ανατρεψει τις εργασιακες σχεσεις.

Ηδη, σε μια νυχτα κυριολεκτικα, το υπουργειο προσπαθησε να καταργησει χιλιαδες ολοημερα σχολεια και αντιστοιχα χιλιαδες θεσεις εκπαιδευτικων, δασκαλων και ειδικοτητων, που εργαζονται σ'αυτα.

Επισης προεβει και στην καταργηση της δευτερης ξενης γλωσσας, που ειχε ξεκινησει στα Δημοτικα. Στρατολογει την "παιδαγωγικη" που το βολευει, για να μετατρεψει διαφορα διδακτικα αντικειμενα της Αισθητικης Αγωγης (μουσικη, θεατρικη αγωγη, εικαστικα) σε δραστηριοτητες, με απωτερο στοχο να απαλλαγει απο την υποχρεωση να διδασκονται απο τους αντιστοιχους εκπαιδευτικους ειδικοτητων. (βαζουν δασκαλους να κανουν μουσικη, γυμναστικη κλπ).

Απο την αλλη οι αναπληρωτες ΕΣΠΑ προσλαμβανονται οποτε βγει το αντιστοιχο προγραμμα, στελνονται ακομα και σε εξι σχολεια, για να καλυψουν τα κενα και πληρωνονται εναντι (!!!).

Η πραγματικοτητα, τελικα, ειναι οτι το Υπουργειο Παιδειας δεν ενδιαφερεται ουσιαστικα για την ποιοτικη αναβαθμιση της εκπαιδευσης και των μαθητων της.

Αυτο που το ενδιαφερει πρωτιστως ειναι η θυσια της εκπαιδευσης στο βωμο της περιστολης δαπανων, που εχει συμφωνηθει με την Τροικα.

Βεβαια τις οποιες καινοτομιες στην Παιδεια, αρεσκεται να τις ντυνει με βαρυγδουπους τιτλους και μεγαλα λογια.

Η ωμη ομως πραγματικοτητα και η Ιστορια μας, λεει και κατι αλλο: "Φοβου τους Δαναους και δωρα φεροντες "....



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More