Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2011

«Τρέχει» η ΕΛΒΟ προς την αποκρατικοποίηση

Picture 0 for «Τρέχει» η ΕΛΒΟ προς την αποκρατικοποίησηΠότε εγκαθίσταται ο σύμβουλος στο εργοστάσιο της Σίνδου. Στόχος η πώληση του 66% της βιομηχανίας, εν μέσω ασφυκτικών οικονομικών προβλημάτων

Ανεβάζει… ταχύτητα το κυβερνητικό επιτελείο σε σχέση με το θέμα της αποκρατικοποίησης της ΕΛΒΟ ΑΕ, καθώς λίαν συντόμως στα γραφεία διοίκησης της βορειοελλαδικής αμυντικής βιομηχανίας πρόκειται να εγκατασταθούν στελέχη της Societe Generale και της Γενική Finance. Των δύο εταιρειών, δηλαδή, που έχουν αναλάβει το ρόλο συμβούλου, με σκοπό να διερευνήσουν τις πιθανές δυνατότητες πώλησης των μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στην εταιρεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr σε πρόσφατη συνάντηση που είχαν οι συνδικαλιστές του σωματείου εργαζομένων της ΕΛΒΟ με τον αρμόδιο ειδικό γραμματέα αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων κ. Γ. Χριστοδουλάκη, ενημερώθηκαν πως ο σύμβουλος θα φθάσει στα γραφεία της Σίνδου περί τα μέσα Ιουλίου, προκειμένου να αντλήσει τα στοιχεία που θα χρειαστούν κατά τις επαφές του στη διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή. Βάσει του σχεδιασμού που έχει εκπονηθεί, φαίνεται πως στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να πωλήσει το 66% στον ιδιώτη και να διατηρήσει στον έλεγχό του το υπόλοιπο 34% το οποίο και χαρακτηρίζεται minority block, καθώς δίνει το δικαίωμα να «μπλοκάρονται» οι τυχόν αποφάσεις που δεν θα είναι προς όφελος του δημοσίου. Λέγεται, επίσης, πως σε μια ανάλογη συνάντηση των συνδικαλιστών με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Μπεγλίτη, ο τελευταίος φέρεται να δήλωσε –σε σχετικό ερώτημα που δέχθηκε-  ότι θα βρεθεί σίγουρα στρατηγικός επενδυτής για την ΕΛΒΟ.

Βέβαια, όπως εξελίσσονται τα πράγματα, το τελευταίο διάστημα, γύρω από την ΕΛΒΟ, η απόπειρα να βρεθεί ο «λευκός ιππότης» που θα την αποκτήσει, θα πραγματοποιηθεί εν μέσω ασφυκτικών οικονομικών προβλημάτων. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι πριν από περίπου 10 ημέρες η διοίκηση της ΕΛΒΟ ειδοποιήθηκε πως τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία ΜΑΝ, όσο και η Σαρακάκης, που έχουν να λαμβάνουν περί τα 8 εκατ. ευρώ (και οι δύο μαζί) για τμήματα αυτοκινήτων τα οποία παρέδωσαν στην ΕΛΒΟ, αλλά δεν έχουν εξοφληθεί, ζήτησαν την κατάπτωση εγγυητικών και πλέον η απαίτησή τους έχει μετατραπεί σε άμεσα απαιτητή. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε χρηματική ροή έχει κατεύθυνση προς την ΕΛΒΟ, θα δεσμεύεται από τους συγκεκριμένους πιστωτές, προκειμένου να απομειωθεί η απαίτησή τους.

Κι επειδή ενός κακού μύρια έπονται, η κατάπτωση των εγγυητικών μετατρέπει την έλλειψη ρευστότητας της εταιρείας σε αβάσταχτο βάρος που δοκιμάζει τις άμυνές της και θέτει σε κίνδυνο και την ομαλή εκτέλεση του προγράμματος των 309 φορτηγών, που έχει αναλάβει και κατασκευάζει η ΕΛΒΟ για τις ανάγκες του κυπριακού στρατού. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχει αδυναμία ακόμη και αγοράς ανταλλακτικών με συνέπεια το πρόγραμμα, επί της ουσίας, να έχει «παγώσει» και να προκύπτει απειλή να κληθεί η βιομηχανία να πληρώσει, για πρώτη φορά στην ιστορία της, υψηλές ρήτρες για μη έγκαιρη παράδοση παραγγελίας. Τα περιθώρια έχουν στενέψει δραματικά και αν δεν βρεθεί τρόπος να εισρεύσει ρευστό στα ταμεία της, τότε η υποχρέωση καταβολής ρητρών είναι κάτι παραπάνω από βεβαία, αφού μέχρι τώρα έχουν παραδοθεί 128 οχήματα και απομένει να συμβεί το ίδιο για τα υπόλοιπα 131 το αργότερο στο τέλος του 2011. Πράγμα που σημαίνει ότι η οποιαδήποτε πρόσθετη καθυστέρηση, φέρνει όλο και πιο κοντά την απειλή.

Την ατμόσφαιρα καθιστά ακόμη πιο βαριά το γεγονός ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν έχει υπογράψει την ανάθεση του προγράμματος των ανταλλακτικών και ενός για φορτηγά των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων ύψους περίπου 15 εκ. ευρώ. Το γεγονός αυτό δημιουργεί νέο πρόβλημα στην ΕΛΒΟ, καθώς δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί ούτε η εγγυητική του δημοσίου, ανάλογου ύψους, που έχει υπογραφεί για τη βιομηχανία, διότι οι τράπεζες που συμφώνησαν να δώσουν το σχετικό ποσό, εάν δεν πάρουν στα χέρια τους ως εξασφάλιση κάποιο πρόγραμμα, δεν πρόκειται να ανοίξουν τη στρόφιγγα. Το κακό, μάλιστα, είναι ότι ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, αφού η εγγυητική του δημοσίου έχει ισχύ μόλις τρεις μήνες και όπου να ‘ναι λήγει. Όπερ εστί μεθερμηνεύομενο ότι αν υπάρξει καθυστέρηση και εκπνεύσει η ισχύ της εγγυητικής, τότε θα πρέπει να ξαναπειστεί η κυβέρνηση να εκδώσει νέα, σε μια στιγμή που και το κάθε ευρώ είναι αναγκαίο για τη βιωσιμότητα της ΕΛΒΟ.






voria

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More